UPDATE 2 april – verscherpte maatregelen Van Linschoten Specialisten

Als Van Linschoten Specialisten nemen wij de veiligheid van u als cliënt en van onze medewerkers zeer serieus. Wij zijn open voor urgent planbare KNO zorg na verwijzing van uw huisarts. Wij volgende richtlijnen van het RIVM, de KNO Vereniging en Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN). Patiënten die een spoedvraag hebben kunnen ook altijd contact opnemen met de kliniek, de specialist beoordeeld dan of een afspraak gemaakt wordt. Natuurlijk kunt u voor al uw vragen bij ons terecht. 

Voor overige vragen kunt u ons altijd telefonisch bereiken op het volgende telefoonnummer: 035-6478061. Ook is het landelijk informatienummer 0800-1351 geopend voor vragen over het coronavirus.

______________________________________________________________________________________

Veelgestelde vragen

Covid-19
Gaat mijn 1e afspraak/consult door?

In verband met het coronavirus zijn vanaf 17 maart tot en met 28 april alle afspraken, waar mogelijk en medisch verantwoord, telefonisch. Heeft u een afspraak in deze periode dan wordt u gebeld.

Gaat mijn afspraak voor een controle door?

Vanaf 18 maart tot en met 28 april voert Van Linschoten Specialisten alleen nog urgente en/of acute behandelingen uit. U wordt gebeld wanneer u in deze periode een afspraak voor een controle heeft. De arts bekijkt of uw afspraak urgent is en u hoort of deze doorgaat.

Gaat mijn afspraak voor een CT-scan of hoortest wel door?

Vanaf 18 maart tot en met 28 april voert Van Linschoten Specialisten alleen nog urgente en/of acute behandelingen uit. Wanneer er voor u in deze periode een behandeling gepland staat wordt u gebeld. U hoeft niet zelf te bellen. Heeft u een afspraak na 28 april voor een CT-scan of hoortest dan blijft deze staan.

Gaat mijn operatie door?

Vanaf 18 maart tot en met 28 april voert Van Linschoten Specialisten alleen nog urgente en/of acute behandelingen uit. Wanneer er voor u in deze periode een operatie gepland dan wordt u gebeld. U hoeft niet zelf te bellen tenzij u uw operatie zelf wil verzetten. Heeft u een afspraak voor een behandeling na 28 april dan blijft deze voorlopig staan.

Hoe stelt de arts de diagnose bij een telefonisch consult?

De arts legt u tijdens het eerste telefonische gesprek uit hoe hij te werk gaat en wat de volgende stappen zijn om tot een diagnose te komen. Uiteraard krijgt u de gelegenheid uw vragen te stellen. Voor overige vragen kunt u ook altijd bij ons terecht. Wij zijn bereikbaar op het volgende telefoonnummer: 035-6478061.

Wanneer word ik alsnog gezien/ geholpen?

Wanneer uw afspraak niet doorgaat, dan wordt u gebeld. We maken eventueel een nieuwe afspraak wanneer u dat wil.

Kan ik gebruik blijven maken van een neusdouche?

Het spoelen van de neus met zoutwater is een hele goede behandeling bij veel neusaandoeningen (o.a. allergie, neusbijholteontsteking). Echter, wordt het aangeraden om deze voorlopig niet meer te gebruiken tijdens de Coronacrisis of moet met meer voorzichtigheid worden uitgevoerd. Het virus zou zo maar op meer en verkeerde plaatsen terecht kunnen komen.

De KNO-vereniging adviseert daarom:

  1. spoel de neus alleen als het echt nodig is;
  2. spoel de neus zonder anderen in uw omgeving en
  3. zorg dat uw neus niet nalekt in de aanwezigheid van anderen.

Wat kunt u doen om een besmetting te voorkomen?

U kunt een aantal belangrijke maatregelen nemen om besmetting en eventuele verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Deze maatregelen gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken. Het is dus altijd belangrijk om deze op te volgen:

  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog of een papieren wegwerpzakdoek

  • Gooi papieren zakdoekjes na gebruik weg en was of desinfecteer uw handen

  • Geen handen schudden

Meer informatie 

Kijk voor meer informatie over het coronavirus op de website van het RIVM